.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کارمندان باید عالی زندگی کنند

رئیس جمهور با بیان اینکه نحوه زندگی کارمندان دولت باید خیلی عالی باشد، گفت: دستگاه های اداری باید نماد عشق به مردم باشند.

دکتراحمدی نژاد رئیس جمهور پیش از ظهر امروز شنبه در نشست هم اندیشی تخصصی 10 محور برنامه تحول نظام اداری اظهار داشت: نگاه به 50 سال نظام اداری که در کشور حاکم بود نشان می دهد که این نظام اداری دائما در حال بسط و گسترش ساختارهای خود است.

وی با بیان اینکه این ساختار اداری برای انبساط درست شدهاست نه برای انقباض، گفت: البته ممکن است که یک دلیلش این باشد که مسئولیتهای دولت نیز به مرور زمان گسترش یافته است برای اینکه می خواهد حوزه اختیارات خود را گسترش دهد.

احمدی نژاد اضافه کرد: این ساختار اداری به شدت ازموجودیت خود حفاظت می کند یعنی در برابر تغییر و تحول مقاوم است.

رئیس جمهور با بیان اینکه نظام اداری موجود در کشور روندها را پیچیده می کند زیرا قرار است که همه کار داشته باشند، گفت: دراین نظام اداری میزان بهره وری نیز پایین است.

وی تصریح کرد: چنین ساختار اداری بروکراسی جمعیت نیروی انسانی را به سمت مراکز استانها و پایتخت متمرکز می کند.

رئیس جمهور ادامه با تاکید بر اینکه البته ممکن است اکثر کشورهایی که سیستم اداری آنها شبیه سیستم اداری کشور ماست دارای چنین اشکالاتی باشند، گفت: باید این ایرادات و اشکالات را از سیستم اداری خود برطرف کنیم و این ساختار اداری را اصلاح کنیم.

احمدی نژاد در بیان چگونگی اصلاح نظام اداری کشور خاطر نشان کرد: ابتدا باید نوع نگاه خودرا به مجموعه ساختار اصلاح اداری تغییر دهیم. یعنی بدانیم که خادم ملت هستیم و فراتر از آن باید یک نگاه انسانی آرمانی داشته باشیم.

وی گفت: قرار گرفتن در موضع خدمت به ملت ایران آن هم دراین مقطع تاریخی که جمهوری اسلامی در این کشور برقرارشده است کار بسیار ارزشمند می شود و کار و خدمت به مردم بیشتر آسانتر می شود.

رئیس قوه مجریه تصریح کرد: اگر با این نگاه که در یک مقطع تاریخی خاص و با یک ماموریت بزرگ در خدمت بهترین ملتهای عالم مسئولیت را پذیرفته ایم وارد شویم تحول صورت خواهد پذیرفت.

احمدی نژاد در ادامه با انتقاد از روند خصوصی سازی در کشور گفت: در دوره ای عده ای گفتند که باید خصوصی سازی صورت گیرداما بعد دیدیم که فردا آنها این قانون را برای خودنوشتند نه مردم به طوریکه کارها به دست خودشان بیفتد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آلودگی هوای تهران گفت: در حال حاضر دود مردم تهران را آزار می دهد و بایستی 60-70 درصد از کارمندان درخانه کارهایشان را انجام دهند تا هزینه ها کاهش و سلامتی آنها به مخاطره نیفتد.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما نمی گوییم کارمند دولت باید در فقر زندگی کنند بلکه باید خیلی هم عالی زندگی کنند، گفت: بایستی با ابتکار عمل هزینه های اضافی را کاهش داد. به عنوان مثال در چند سال اخیر دولت هزینه های مصرفی خود را کاهش داده در حالیکه حجم خدماتش افزایش یافته است.

احمدی نژاد با بیان اینکه هزینه های مصرفی رابطه مستقیم با خدمات ندارند یعنی می توان باز هم آنها را کاهش داد، گفت: من به آقای فرزونده گفته ام که هزینه های مصرفی دولت را کاهش دهد. از محل صرفه جویی این هزینه ها رقمی را به عنوان فوق العاده کار به کارمندان دولت اختصاص دهد.

وی در عین حال تصریح کرد: اما با این وجود بسیاری ازاین خدماتی که در کشور می شود محصول کار سیستم اداری است اما تنها اشکالی که ما واردمی کنیم این است که می دانیم که ظرفیت نیروها بیش از اینهاست یعنی با همین نیروها می توان چندین برابر بازدهی داشت.

رئیس جمهور در ادامه به موضوع سلامت درنظام اداری اشاره کرد و گفت: اگر به بخشی کاری ارجاع داده شد و کارکنان آن بخش از خود رفع تکلیف کردند این نشان دهنده آن است که در آن بخش بیماری وجود دارد.

وی تصریح کرد: ما به دنبال دریافت بیشتر برای کارکنان دولت هستیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه عینیت تقوا در سیستم اداری یعنی انجام به موقع ماموریت،‌درست انجام دادن ماموریت و کاهش هزینه در انجام ماموریت، گفت: دستگاه های اداری باید نماد عشق به مردم باشند.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش به موضوع زلزله تهران اشاره کرد و افزود: ما گفتیم که تهران زلزله می آید از سویی دیگربرخی ها شروع به تکذیب کردن نمودند. سرو صدا و تبلیغات منفی راه انداختند در حالیکه واقعا خطر زلزله برای تهران جدی است.

وی در پایان به حجم خدمات دولت های نهم و دهم اشاره کرد و گفت: خدمات در 5 سال اخیر بیش از سالهای قبل از آن است. همچنین حجم خدماتی که طی 30 سال گذشته انجام شده چندین برابر دوره تاریخ این کشور است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.047 seconds.